Monday 25 July 2011

Gaji oh gaji...

   Sampai ajer opis pagi2..aku tgk kwn opis sibuk mengadap komputer masing2 dgn tekunnya..rajinnya la korg nie..pg2 sampai terus bt keje..ohhhh..patut la tekun..online bayar hutng rupanya..dah gaji..patut la..cita pasal gaji nie..aku rasa jap ajer cukup blnnya..tak sampai 1 hari..dah mcm tgh  bln balik..byr kete..umah..bil api..air..astro..dah suku dr gaji..lum lg shoping brg dapur..anak lg..pikir pasal duit nie..leh pecah kepala..tu la kita kita pandai uruskan kewangan rumahtangga..nasib makpak aku dah didik dlm diri ku nie..istilah kalo ada bt cara ada..kalo takada buat cara takada..jgn ikot org..blh mati maa..dgn kata2 tu la..aku berjaya mencukupi gaji aku sampai ujung bln..nasib baik abg kutik dpt bini mcm aku..kurang memintak2(alamak puji diri sendiri plak..hee)..k kpd kwn2 semoga korg pandai bebelanjakan duit korg tu...dan berjaya menguruskan kewangan korang..dgn cemerlangnya..
Perlu ada pengiraan dlm perbelanjaan...

No comments:

Post a Comment